Egyszerűnek tűnik a kérdés, de valójában nem is olyan egyszerű, pár szempont, amiből ki lehet indulni


-    milyen legyen az üzeme (nem számít hiszen minden gép tud fűteni hűteni és a használati melegvizet is elő tudja állítani a megfelelő tartály beépítésével


-    Split vagy Monoblokk legyen (megint nem számít sokat, foglal belső helyet vagy nem, van olyan készülék, ami csak monoblokk típusban lesz pl. 290 gázzal töltött készülékek, melyek esetében a beltéri egység sokszor egy un. hidromodul, hogy legyen beltéri egység is.


-    legyen-e egybeépített un. All in One típus (minden egyben készülék, ahol a beltéri egység és a használati melegvíz tároló, sokszor még a szellőztető gép is, egy belső dobozban van. Ez lehet szempont, de ezek a készülékek speciális készülékek, különleges beépítési céllal, habár nálunk mindenki építi mindenhova erről egy külön cikkben írok a folytatásban…


-    A brand a márkajelzés, készülék neve, típusa. Ez fontos lehet, ha ezért hajlandóak vagyunk fizetni! Sok esetben a neves készülékek nem annyira jó készülékek, mint gondolnánk. Vannak olyan helyzetek, amikor fontos lehet pl. ha értékesíteni szeretnénk az ingatlant, egyéb esetben nem biztos. Erről is lesz folytatás!


-    Milyen látványra a kültéri, ez egy döntő szempont lehet, csak a legtöbb gyártó készüléke külsőre tetszetős.


-    Milyen hangos a kültéri és ha van a beltéri! Ez megint egy jó indulási szempont lehet, de a gyártók törekednek a csendes üzemre, mindegyik nagyon csendes. A hangot előzetesen csak az adatokból tudjuk megállapítani, a valóság minden esetben más lesz, mert a hang hatást a beépítés is jelentősen befolyásolja!


-    Mennyi pénzt mekkora összeget szánunk a készülékre! Ez fontos szempont lehet!


-    Milyen áramellátásunk van! Jönnek a szakmai szempontok…, első fontos szempont a megfelelő áram ellátás pl. nem mindegy, hogy a készülék egy fázist vagy hármat terhel az üzeme során és az megfelelő teljesítményben rendelkezésre is áll!


-    Milyen fűtésrendszerünk van? A hőszivattyúk igazából felületfűtés és hűtés esetén működnek a legideálisabban. Persze van, amikor a radiátoros rendszerre rá kell szerelni, de azt egyedileg kell mérlegelni a felmerülő gondokkal együtt pl. hatásfok vagy a belső hőmérséklet vagy a kiegészítő fűtés


-    Hogy használjuk a fűtés rendszerünket? A felhasználó a legtöbb esetben nagyon szélsőséges, télen legyen 26 fok bent, nyáron legyen 18 fok, valójában egyik sem jó, de a méretezésnél a kiválasztásnál érdemes figyelembe venni a felhasználói igényeket


-    Milyen egyéb szempont van, ami a megrendelőnek fontos, pl. egész nap a telefonján a készüléket szeretné figyelni, több készülék működne egyben összekapcsolva, készülék színe legyen divatos antracit, tudjon együtt dolgozni a kiegészítő fűtéssel, gáz vagy egyéb fűtéssel.


-    Lehet választani készükéket tudás szerint, tudjon neten kommunikálni, tudja a felhasznált energiát lebontva mutatni, legyen Magyarnyelvű felhasználói menü, a szerelő érje el a készüléket online stb.


-    Nagyon fontos a garancia, szavatosság, jótállás! Ami legyen valós és ne csak addig legyen minden megígérve ameddig a készülék ki nincs fizetve! Erre a szerelője fogja tudni a választ. Melyek azok a készülékek, ami esetében, ha meghibásodás van, egyedül marad a megrendelő.


A valóságban a legegyszerűbb, ha szerelőt választunk és az igényeinket megosztva a szerelőre bízzuk a döntést, ha van valami, akkor úgyis Ő lesz megkeresve, hogy oldja meg! Valójában ez a dolga, hogy képviseljen minket ebben a készülék erdő útvesztőben.